یادواره شهدای 11 خرداد سال 59 و حماسه آزادسازی شهر باینگان با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان روز پنجشنبه در سرسرای حوزه مقاومت این بخش برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 02 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پاوه در این مراسم با تسلیت ایام رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به تشریح ابعادمختلف شخصیت آن امام بزرگوار پرداخت. 

سرهنگ سعید بهشتی راد حضرت امام (ره) را برکتی برای جهان اسلام دانست و گفت: حضرت امام (ره) اسلام را در جهان یکبار دیگر احیا کرد و به مسلمانان جهان و به ویژه ایران اسلامی عزت و اقتدار بخشید. 

وی خدامحوری را مهمترین ویژگی شخصیتی حضرت امام (ره) برشمرد و گفت: همین خدامحوری و توکل بر خدا بود که نهضت امام را قدرتمندترین و ماندگارترین نهضت در جهان کرده است. 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پاوه با بیان اینکه چندین سال از ایام دفاع مقدس می گذرد و ممکن است نسل جدید ما با ایثار و فداکاری و رشادت و دلاورمردی شهیدان بخوبی آشنا نباشند، برگزاری یادواره شهدا برای تبیین ارزشهای دفاع مقدس و فداکاری شهدا امری ضروری است. 

سرهنگ بهشتی راد تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدا در انتقال فرهنگ شهید و شهادت به این نسل جدید به طور قطع تأثیرگذار است و موجب مرور رشادت و فداکاری رزمندگان و ایثار و از خودگذشتگی شهدای عزیز خواهد بود. 

وی افزود: برگزاری این یادواره ها باعث تداوم، بالندگی و ثبات انقلاب و نظام در عرصه های داخلی، منطقه ای و بین المللی خواهد شد.

در این مراسم بخشدار باینگان هم خرداد ماه را در تقویم و تاریخ ایران اسلامی حاوی خاطرات تلخ و شیرین دانست و گفت: ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) بدون تردید تلخ ترین و حماسه هایی که رزمندگان اسلام در فتح و آزادسازی شهرها و خاک میهن اسلامیمان خلق کردند، شیرینی های این ماه هستند. 

اردلان حاتمی، آزادسازی شهر باینگان را در یازدهم خرداد سال 1359 از خاطرات شیرین خرداد عنوان کرد و گفت: شهدای این حماسه با نثار جان خویش تأکید کردند که باینگان عضوی از پیکره عظیم ایران عزیز است و به هیچ کسی اجازه تعرض به این پیکره عظیم را نخواهند داد. 

بخشدار باینگان، احداث یادمان شهدای یازده خرداد باینگان را در مقابل رشادت و فداکاری شهیدان این حماسه تنها قطره ای کوچک از دریای بیکران زحمات شهدای این دیار دانست و بر اجرای آن تأکید کرد. 

مردم بخش باینگان با تقدیم بیش از 100 شهید و صدها جانباز و ایثارگر نقش ارزنده ای در حفاظت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده اند. 
بخش باینگان با جمعیتی بیش از 10 هزار نفر در 35 کیلیومتری شهر پاوه قرار دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار